Direktlänk till inlägg 3 februari 2013

Familj.

Av Jessica Sunnerdahl - 3 februari 2013 00:05

Jag är trött, så trött att det känns som att ögonen ska gå igen vilken sekund som helst, men jag behöver skriva av mig lite tror jag så jag sitter kvar en stund.

Igårkväll var jag i kyrkan och skaffade mig en bra start på helgen. Det blev en fantastisk kväll med massa fina vänner och goda kladdkakemuffins! Jag lärde mig lite mer om hur en insulinpump fungerar och fick prova hur det känns när socker fräter på tungan. Det var hemskt roligt, men lite läskigt så prova det inte! :)


När jag vaknade idag så trodde jag inte att det var sant. 7 timmar och 15 minuter hade gått mycket snabbare än jag räknat med och till på köpet så kändes det lite som att jag hade behövt minst lika mycket sömn till, ändå blev det lite drygt fyra timmar i simhallen.


 


Sen blev det en promenad bara för två.

En efterlängtad promenad, som behövdes.

Det kändes inte som att vi fick pratat färdigt riktigt men jag fick fyllt på lite och det behövdes. Ibland inser man inte hur mycket man saknar någon förrän man träffas. Det blev ändå massa prat och kakor på en bänk i det fina vädret.


Panerade rödspättafiléer, potatis, sallad och citronsås för sex personer.

En stor fin familjemiddag, med mycket prat och ljuvliga skratt.


En stor flopp till Melodifestival, men vi fick skrattat, dansat, tjattrat och varit tysta, alltihop under loppet av en timme.

Vi avslutade hela kvällen med att mamma mitt under röstningen säger; "Jag hatar Takida!"

"Men mamma så kan du väl inte säga?!"

"Jo men jag tycker det! Han sjunger så bedrövligt fult!"

"Ja men mamma du kan ju inte säga att du hatar ett helt band för du tycker att sångaren sjunger dåligt? Det kan ju han dessutom inte hjälpa, det är hans röst som är sån.."

Då slutar min mamma samtalet med att säga:

"Ja hade jag låtit så när jag sjunger.. DÅ HADE JAG MINSANN VARIT TYST!"

:)


Idag har jag levt, och jag ska försöka fortsätta med det imorgon.



 
 
Sanida :)

Sanida :)

9 februari 2013 22:33

Det var en mycket behövlig promenad. :)

http://sanidas.blo.gg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica Sunnerdahl - 15 januari 2017 23:44

Den här veckan så är det nästan exakt ett år sedan jag kom till Eksjö. Jag kom körande i en snötäckt skog sent på kvällen i min lilla gröna peugeot med nackstöd som var formade som konturen på en bil. Om jag hade vetat då vad det var jag körde mot, h...

Av Jessica Sunnerdahl - 20 december 2016 21:47


   Idag hände det. Mitt ovanligt trötta jag stod i kassan på coop. Killen framför mig med sina bruna lockar och ekocertifierade tomater hade inte koll på hur mycket pengar han hade kvar på kortet så när han tryckt sin kod och grön knapp så kom det. "...

Av Jessica Sunnerdahl - 11 december 2016 23:41

"Där rädslan får ge vika för änglarnas brus."    Det är där vi befinner oss. Mitt i änglarnas brus. Det är inte varje dag vi greppar det, förstår att vi är mitt i det.   Idag har änglarnas brus varit extra påtagligt i mina öron. En dag har gå...

Av Jessica Sunnerdahl - 23 januari 2015 21:26

Det är fredag kväll och jag sitter och försöker summera veckan och allt som hänt. Sofia Karlssons stämma ekar mot de halvtomma väggarna i min studentlägenhet och stjärnorna gnistrar och glimmar utanför mitt fönster. Min bultande knäled drar uppmärksa...

Av Jessica Sunnerdahl - 26 januari 2014 23:27

Det är kallt, mörk och den något blånade skymningen som en kär gammal vän till mig en gång berättade om, har jag för första gången fått uppleva idag. En osminkad söndag. Så löd rubriken för dagens handlingar. En osminkad söndag innebär; sovmorgon, fi...

Ovido - Quiz & Flashcards